
Niet tevreden? Vertel het ons
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. U kunt ook een klacht indienen.
Vertel ons waar u ontevreden over bent
Vertel ons waar u ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen u graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor u klaar op (050) 582 18 29.
Stuur ons een mail op pensioen@pensioenzoetwaren.nl
Schrijft u liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Pensioenfonds Zoetwaren
Postbus 5150
9700 GD Groningen
Een klacht indienen
Als u niet tevreden bent, kunt u een formele klacht indienen. We vertellen u wat u van ons kunt verwachten en wanneer.
U kunt uw klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres en telefoonnummer door.
We laten u schriftelijk weten dat we uw klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we u weten wanneer u antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u telefonisch of per e-mail of brief doorgeven dat u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres en telefoonnummer door.
Komen we er dan toch niet uit, dan kunt u een van de volgende 2 dingen doen:
Bent u het niet eens met het besluit op uw klacht en vindt u dat het fonds het pensioenreglement en statuten niet juist heeft toegepast in uw specifieke situatie? Dan kunt u in beroep. Er is dan sprake van een geschil tussen u en het fonds. Geschillen worden behandeld door de geschillencommissie.
1. Richt uw e-mail of brief binnen 2 maanden aan de geschillencommissie van Pensioenfonds Zoetwaren.
2. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord.
3. De geschillencommissie stuurt uw beroep naar het pensioenfonds. Het pensioenfonds moet binnen 2 maanden reageren. U krijgt een kopie van de reactie.
4. Daarna krijgt u bericht over de behandeling van uw beroep. Mogelijk krijg u een uitnodiging om uw standpunt te komen toelichten.
5. Het pensioenfonds moet zich houden aan de uitspraken van de geschillencommissie.
Komt u er niet uit? Bel ons op (050) 582 18 19 en we leggen we u uit of het in uw geval over een klacht of een geschil gaat en wat u kunt doen.
Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de geschillencommissie?
- Dan kunt u naar de Ombudsman Pensioenen.
- U kunt ook naar de rechtbank voor een bindende uitspraak.
Meer weten?
We nemen u en uw klacht serieus. We waarderen het dan ook dat u uw ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat u één aanspreekpunt hebt. Dan hoef u niet elke keer opnieuw uw verhaal te doen.
- Als uw klacht is afgehandeld horen we graag hoe uw ervaring was en of u tevreden bent met de oplossing. Ook als u meer uitleg wilt kunt u altijd contact met ons opnemen.
We kunnen uw klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de reden of redenen van uw klacht
- uw adres
- uw telefoonnummer
In de geschillencommissie zitten 3 onafhankelijke leden die benoemd zijn door het bestuur. De commissie beoordeelt geschillen tussen het pensioenfonds en een deelnemer of pensioengerechtigde. De geschillencommissie van beroep kijkt dan of het bestuur het pensioenreglement (pdf) of de statuten (pdf) in uw situatie goed heeft toegepast. De commissie gaat niet over de inhoud van algemene besluiten en regels, zoals het pensioenreglement.
Lees meer over vervolgstappen en wanneer u antwoord krijgt in het geschillenreglement (pdf).