Overslaan en naar inhoud gaan

Niet tevreden? Vertel het ons

Bent u niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.

Vertel ons waar u ontevreden over bent

Een klacht indienen

Als u niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen. We vertellen u wat u van ons kunt verwachten en wanneer. 

Meld uw klacht telefonisch, per e-mail of brief

U kunt uw klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres en telefoonnummer door.

We bevestigen uw klacht uiterlijk binnen 5 werkdagen

We laten u schriftelijk weten dat we uw klacht hebben ontvangen.

We beantwoorden uw klacht schriftelijk binnen 15 werkdagen

Meestal krijg u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we u weten wanneer u antwoord krijgt.

Wat u kunt doen als u het niet met ons eens bent

We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u dit laten weten aan ons bestuur.

  1. Richt uw e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Zoetwaren. Telefonisch uw klacht melden kan ook.
  2. Geef duidelijk aan waarom u niet tevreden bent. 
  3. Binnen 2 weken laten wij u weten wanneer het dagelijks bestuur uw klacht bespreekt. Binnen 2 weken nadat het dagelijks bestuur uw klacht heeft besproken krijgt u bericht van ons.
Naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of naar de rechter

Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep? Dan kunt u 2 dingen doen: 

  1. U gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost u niets. Zorg dat u binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
  2. U gaat naar de rechterbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden. 

U kunt eerder naar de Geschilleninstantie:

  • U heeft na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijgt u binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
  • U heeft 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.

Lees ook onze klachten- en geschillenregeling (pdf).

Meer weten?